Тульчинська ОТГ створила унікальний ХАБ позашкільної освіти

24.05.2019
Вінницький ЦРМС

Освітня реформа стала одним із головних пріоритетів впровадження секторальних реформ на Вінниччині. Вінницький Центр розвитку місцевого самоврядування, діяльність якого підтримується Програмою «U-LEAD з Європою» та Мінрегіоном України, за час свого функціонування, організував для освітян ОТГ області близько ста тренінгів, семінарів та експертних дискусій з питань формування освітньої мережі та реалізації принципів Нової української школи у практичній площині.

Віталій Швець, радник Центру з муніципальних послуг, наголошує, що  в умовах реформування галузі освіти в Україні, актуальним є питання формування у дітей певних навичок, вмінь та компетентностей. За словами експерта, розвиток особистості та розкриття в дитині таланту - це  головне завдання галузі  освіти, адже  сьогодні світ розвивається шаленими темпами і успіху досягають талановиті особистості.

«Відомий у світі експерт сфери освіти Кен Робінсон у своїй книзі «Школа майбутнього» стверджує, що найбільш органічна освіта передбачає створення сприятливих умов для дітей, завдяки яким вони зможуть розкрити й примножити свої таланти і здібності. В Україні такий напрям розвитку забезпечує система позашкільної освіти», - пояснив Віталій Швець під час консультативно-інформаційної зустрічі в Тульчинській ОТГ Вінниччини, яка була присвячена ознайомленню з практичними аспектами  рефомування сфери освіти громад.

Варто зазначити, що об’єднані територіальні громади, які здійснюють управління освітою на місцях забезпечують і  розвиток позашкілля на своїх територіях. Яскравим прикладом є Тульчинська ОТГ, що на Вінниччині. Містечко, навколо якого об’єдналося шість населених пунктів активно розвиває позашкільну освіту. В громаді успішно функціонують дев’ять загальноосвітніх шкіл та десять дитячих садочків.

У Тульчинській ОТГ створили справжній Хаб позашкілля. Сьогодні там функціонує чотири заклади позашкільної освіти та дозвілля для дітей. У його складі функціонують Центр науково-технічної творчості, Центр екологічного виховання, Будинок дітей та юнацтва і дитячо-юнацька спортивна школа. Про це розповідають фахівці Вінницького ЦРМС. 

«Тульчинський центр науково-технічної творчості учнівської молоді навчає 605 дітей у 21 гуртках. На базі центру діти займаються конструюванням техніки, оригамі, образотворчим мистецтвом, є фотостудія, ракетомоделювання тощо. Високим розвитковим рівнем відзначаються  гуртки з різьблення по дереву та бісероплетіння, які функціонують на базі шкіл в старостинських округах громади. Не менш цікавим є Центр екологічного виховання, в якому займаються 270 дітей. Тут розвивають навички квіткового дизайну, акваріумістики, проводять заходи зі збереження навколишнього природнього середовища. Будинок дітей та юнацтва розвиває художньо-естетичний та туристично-краєзнавчий потенціал молоді. Більше півтисячі дітей займаються танцями, музикою, співами та вокалом і таким чином розкривають в собі таланти. В закладі  діє спортивно-туристичний клуб «Сталкер», у якому підлітки ходять в походи та експедиції, здійснють сплави на байдарках та підкоряють гірські вершини. Запорукою здоров’я дітей є спорт. В Тульчинській ОТГ успішно функціонує Дитячо-юнацька спортивна школа, яка має сучасну матеріально-технічну базу. Секції з футболу, легкої атлетики та вільної боротьби відвідує 522 дитини. В рамка школи діти приймають участь у всеукраїнських змаганнях та за кордоном. Громада вже має своїх чемпіонів та майстрів спорту з боротьби, чемпіонів перших юнацьких олімпійських ігор, а також призерів чемпіонатів світу.  Позашкільною освітою в Тульчинській ОТГ охоплено майже 2000 дітей шкільного віку, що складає 85% від загальної кількості, це рекордний показник серед ОТГ Вінниччини», - повідомив Віталій Швець, радник з муніципальних послуг Вінницького ЦРМС.

Не останнє місце в створенні системи якісної освіти в ОТГ є мотивація педагогічного складу. Про це  повідомляють представники сфери освіти Тульчинської громади.

«Громада спромоглася створити умови для розвитку дитячого потенціалу, а головне знайшла та замотивувала педагогів, які є справжніми фанатами своєї справи. І це прекрасно. Кожна дитина в ОТГ має можливість розвиватися всебічно, досягати результатів та насамперед повірити в себе, а це шлях до успіху в сучасному світі» - зауважив Михайло Митрицян, начальник відділу освіти Тульчинської міської ради.

За словами фахівців, останні дослідження, що були проведені в Гарвардському та Стенфордському університетах, тільки 15% кар’єрного успіху забезпечується рівнем професійних навичок. У той час як інші 85% – це так звані «м’які навички» (Soft Skills). Тож система позашкільної освіти покликана розвивати та формувати саме такі навички в дітей.

«Цікавою є думка Джека Ма, найбагатшої людини Китаю, який говорить, що цінності, віра, незалежне мислення, командна робота, турбота про інших – це soft знання, які потрібно розвивати людям. Необхідно вчити наших дітей спорту, музиці, малюванню, мистецтву аби переконатися: люди – інші. Все, чого ми вчимося, має відрізнятися від умінь машин», - наголошує Віталій Швець та рекомендує спроможним громадам розвивати систему позашкілля, адже, на думку експерта, це вагомий вклад в розвиток її людського потенціалу та громади в цілому.